Väntar på dessa…

Har nog aldrig berättat till er om att jag bl.a. håller på med tarot kort, mina första tarot kort köpte jag för flera år sedan som heter Osho Zen och gillat dom grymt mycket. Det är fina kort och fina färger, lätt och tolka.

Men däremot svåra att tolka som riktiga tarot kort, tycker jag och har velat rätt länge nu köpa ett par andra tarot och vill lära mig mycket mer än vad jag kan. Är inte nybörjare direkt, men med riktiga tarot är jag nybörjare kan man säga och man ska ju inte bara köpa ett par sådär bara.

Utan korten ska ju som kännas bra och att dom här vill jag ha, att man fastnar för dom egentligen. Jag har i flera år kollat runt men aldrig fastnat för några, förrän nu faktiskt och igår tog jag och beställde från adlibris. Den har även med sig en bok så jag lär mig mer och det ser jag verkligen fram emot att göra, ska bli så himla kul! 🙂

Bilderna är från google.

Nu när jag mår som jag gör så är det ännu perfekt tid att läsa och lära sig. Denna tarot heter Gilded tarot och boken Learn to read the cards once and for all. Sen har jag fått lite hjälp av en kvinna som har tarotblogg, fått lite råd vilket är alltid välkommet 🙂 Tack Nova! 🙂

~ av micorazoon på 30 augusti 2011.

4 svar to “Väntar på dessa…”

  1. Oj, vad kul och spännande! Jag är nästan mer förväntansfull än dig 🙂
    Ser med spänning fram emot att höra vad du tycker om korten. Kram…

    • Hehe 🙂 Kul att höra att det inte är bara jag som väntar med spänning 😉 Kommer ”springa” och hämta paketet sen, borde komma nu säkert innan helgen eller hoppas det i alla fall 🙂
      Kram

  2. Ja, Adlibris brukar vara snabba med sina leveranser.

    • Ja, det brukar dom vara men ännu har jag inte fått något. Hoppas att om det inte kommer idag att får dom imorgon, då vet jag vad jag ska göra i helgen isåfall 😉

Kommentera

 
