Barnvakt.. underbart o kul!

Det har varit en så underbar och mysig dag på alla sätt. Vaknade och sovit som en stock när jag väl kunde somna, det tog ändå ett bra tag. Men när jag vaknade så var det någon liten bus som kom in med brett leende när han såg mig 🙂 Hur underbart är inte det att se och vakna till?

Fick han komma upp till sängen och som han snabbt kröp fram till mig och kramade om mig, vi busade och hade det mysigt. Sen lite senare så satte vi oss i köket och så matade jag honom, så gott det var och duktig han var och åt upp allt. Efterrätt fick han med, så att han typ lutade sig framåt för att nå mig typ.

Efter maten så lekte vi en massa och som han trivdes, härligt att se hur han gillar att vara med mig. På eftermiddagen så var jag barnvakt och J fick åka iväg för att göra det hon skulle fixa. Oliwer var så trött att och såg att det är dags och sova en stund, tog honom o la i vagnen och satte kudden som han gillar och snutte filten m.m.

Han gnällde en liten liten stund när man la ner honom som han brukar göra, men när jag rullade på vagnen osv. så blev han tyst direkt och tog inte länge så somnade han. Naaw.. sötisen! Sov så djupt i alla fall ca 40 minuter, vilket är ovanligt länge för honom och när han väl vaknade och ville upp så gosade vi en stund och sen var det dags med mellanmål som smakade såå gott och han åt allt 🙂

Efter det tog vi lugnt en stund och sen busade vi, som han skrattade och hade det väldigt mysig, efter ett tag så kom J tillbaka. Hon var förvånad att han hade sovit så länge och att han inte hade gråtit osv, var barnvakt i ett par timmar 🙂 Den här dagen har gått skit fort tycker jag. Hoppas jag får vara barnvakt snart igen och att det är snart 😉 Ska ta och fixa foton som jag har tagit idag så får ni se sötisen.

~ av micorazoon på 05 september 2011.

3 svar to “Barnvakt.. underbart o kul!”

  1. Var med och tävla om veckans blogg på min blogg! För chansen att öka antalet läsare eller bara synas. Tävlingen kommer upp i veckan men du kan redan nu skriva jag vill vara med i veckas blogg i vilket inlägg du vill. Take care!

  2. Sv; Nej jag har inte provat blowouten någon gång 🙂 Skulle vilja men har inte råd/vågar inte.

    Ang healingen; Det är svårt att förklara vad jag gör. Jag är utbildad inom både andlig och reiki healing men jag gör på mitt eget lilla vis, det beror på vem jag behandlar på. Man känner helt enkelt vad som känns rätt så det går nästan inte att beskriva då det är så olika! 🙂

    • Ja, det skulle verkligen vara intressant att testa eller om någon man känner testar så att man kan då se resultatet osv. 😉
      Ok, men det låter väldigt intressant. Kan nämligen också reiki healing, det är väldigt intressant och skulle gärna också plugga och bli master på det. Vilket jag ska göra någon gång har jag bestämt 🙂

Kommentera

 
