Rita och designa kläder bl.a.

Tror inte jag berättat till er om att jag ritar och målar tavlor, mest ritar jag blyerts teckningar och det kan vara vad som helst egentligen. Jag har perioder jag ritar och målar en massa, sen har jag perioder jag inte gör något av det.

Men har aldrig varit den som ritar och designar kläder eller förr gjorde jag inte det alls, sen jag flyttade hit till Linköping så blev jag jätte intresserad av att designa kläder. Vilket var skit kul och fick en massa inspiration hela tiden och folk som såg dom tyckte dom var skit snygga och att jag skulle skicka in dom till någon som kanske skulle kunna köpa designen eller något. Vet inte riktigt hur man går tillväga egentligen.

Men gjorde aldrig det för så bra tyckte inte att jag var/är, fast så är det alltid för mig i alla fall 😉 Men visst kul skulle det vara och testa för att se hur det skulle gå och det var rätt häftigt att många av dom som jag ritade då, så var det många liknande plagg som kom ut typ kanske halv år senare. Vissa av plaggen har kommit ut nu till hösten 🙂

Brukar ni läsare designa kläder bl.a.? Har ni någonsin gjort så att ni skickar dom till någon och att det blivit något sen? Tänkte om ni har råd och ge? 🙂

~ av micorazoon på 08 september 2011.

Kommentera

 
