Det var bara vänta och vänta…

Som jag sovit dåligt hela natten och var inte ensam om det tydligen. Älsklingen hade också sovit dåligt för han hade tänkt så mycket på operationen.

På morgonen var det bara att stiga upp och duscha igen inför operationen. Och renbäddning av sängen med. Sen får jag höra att lär inte få åka upp förrän vid klockan 13!! Ni skulle ha hört suckningen!

Men när klockan var 10.30 så kommer dom och säger att ska åka upp! Ni skulle ha hört mitt yes! Så då var det dags att gå igenom alla sina grejer med sköterskorna. Sen får vi höra att vi ska vänta uppe på ”uppvaket” och då fattade jag att med andra ord får jag vänta ett bra tag.

Abdu älsklingen var orolig och nervös, det såg man. En narkossköterska kom och stack kanyl, hon var duktig och lyckades direkt… riktigt bra! 🙂 Fick komma in till operationssalen vid 12.30 först, så 1,5 timme fick jag vänta. Abdu beslöt att inte byta om och följa med för han kände att han klarar nog inte av det.

Kan inte vara lätt för honom, förstår han. Det är ju första gången för honom och vara med.

~ av micorazoon på 27 januari 2012.

Kommentera

 
