Röntgen o mer träning..

Idag har jag även varit på röntgen för att kolla att allt ser bra ut med höften. Men fick en klant till vaktmästare som körde mig till röntgen. Borde ha sagt till honom men gjorde inte det dumt nog.

Han verkade himla stressad och på vägen till röntgen så körde han sängen mot väggen… aj i höften som fan!! Sen pang pang så körde han sängen in i hissen när dörrarna höll på stänga. Så han stoppade dörrarna med sängen och AJ FAN som det gjorde ont i höften!!

Det var ju inte lite ont jag fick och sen på röntgen så brukar dom ta röntgen bilderna direkt på sängen. Då behöver dom inte flytta på mig alls, men nu ville dom helst flytta över mig med hela madrassen.

När jag väl kom till avdelningen så kom sjukgymnasten och bara stiga upp och träna. Berättade då allt till henne och hon blev inte så glad just när det gällde transporten för dom vet ju att dom måste vara försiktiga. Så det fick bli några extra tryck på smärtstillande :/ som jag hade ont!

Men trots allt så kunde jag ändå gå upp och vi gick ca 10 meter! Riktigt nöjd över mig själv och Abdu hade bred leende när han såg hur bra det gick. Och han sa att han är riktigt glad, stolt och nöjd över mig. Han tyckte jag såg redan mycket bättre ut, att man såg att smärtan jag hade är borta och att smärtan nu är helt annan.

Men är nöjd och stolt över mig själv med och katetern är också borta nu, skönt som fan. Men däremot har dom fått höja smärtstillande bl.a.

Sen har jag pratat med mamma och pappa ikväll med och uppdaterat hur det gått och vad Urban sagt bl.a. Sen pratade mamma och Abdu älsklingen med varandra också. Säkert en sorts lättnad för mamma och pappa denna gången när Abdu har varit med mig. Visst att känner folk här och har alltid en massa besök, men helt annat och ha med sig någon som stöttar en hela tiden.

Det har känts faktiskt riktigt bra att ha haft med honom. Brukar alltid tycka att det är skönt att inte ha med sig någon, men denna gången har det känts annat. Men säkert skillnad att han är trots allt min älskling och få ha mannen som jag älskar så otroligt mycket är med och stöttar för fullt känns underbart! Glad att han är här med mig. Tråkigt sen när han åker på söndag bara 😦 Men glad att han har varit med mig dom jobbigaste dagarna i alla fall. Som jag älskar den mannen så otroligt mycket! ❤

~ av micorazoon på 27 januari 2012.

Kommentera

 
