Fått presentera två viktiga personer…

Som jag sovit som en stock förra natten. Skönt som fan måste jag säga att få sova och det behövdes rejält. Det jobbiga är väl att man blir väckt jämna mellan rum för när dom kommer och ger Alvedon, antibiotika dropp osv som gör att sömnen blir avbruten hela tiden.

Vaknade rätt sent, men skönt att ha fått sova i alla fall. Frukosten satt perfekt och lunchen var fisk och riktigt gott var det med. Efter lunch fick jag/vi besök av Birgitta och hennes man.

Birgitta är en av sköterskorna som tog hand om mig sen jag låg på barnreumatologen avdelning 50. Hon tog hand om mig när jag var 5 år gammal, så hon känner mig väl 🙂 Det är alltid lika trevligt och träffas, vi har kontakt annars med.

Träffas idag betydde ännu mer för mig, kändes lite mer speciellt för mig. För fick presentera Birgitta för Abdu för hon har alltid varit en stor del av mitt liv och kommer alltid vara det. Sen presentera Abdu för Birgitta som är mannen i mitt liv och han kommer alltid vara en stor del av mitt liv. Det kändes speciellt helt enkelt och plus att Birgittas man var också med som jag haft glädjen att lärt känna sen många många år tillbaka.

Vi hade hur trevligt som helst och tiden bara sprang iväg. Det var kul och härligt att se att dom kom väldigt bra överens med varandra. Vet att Abdu älsklingen kan prata mycket, men här snackar vi om ordentligt. Hans mun gick verkligen i ett hela hela tiden. Och ovanlighetens skull så var det knappt att fick syl i vädret 😉

Får säkert träffa Birgitta till veckan igen 🙂 Sen har jag varit uppe och gått några gånger och det går framåt, sakta men säkert.

~ av micorazoon på 28 januari 2012.

Kommentera

 
