Äter, äter o äter…

Man märker att har fått kortison igen efter operationen för är hungrig, hungrig och åter hungrig hela tiden. Jag har perioder annars med att äter riktigt bra, men kortisonet brukade alltid öka matlusten.

Vissa saker som alltid följer med kortisonet är tex att är annars med varmblodig av mig och är som element. Men när jag får kortison så blir jag skit varm eller varmare rättare sagt. Och svettas hela tiden och får ökad matlust.

Äter bra frukost, lunch, fika, middag, kvällsfika och äter mackor en gång till senare igen. Fast det är bra att kan äta i alla fall. Dom har tagit bort ena kanylen idag med.

Sen har jag fått en ny nål för smärtpumpen. Jag fick lära sjuksköterskan att sticka en ny nål, en supkutan nål. En annan sjuksköterska var också med för eg var det hon som skulle förklara.

Men tydligen är det inte vanligt att man sticker supkutan nål och därför inte sen kunskapen om det. Men nu kan hon det i alla fall 😉 Borde kanske bli sjuksköterska eller läkare istället, det tyckte sköterskorna med 😉
Glad att kan hjälpa och lära folk, gillar ju det och det är ju inte första gången direkt.

Sen har älsklingen åkt iväg idag 😥 Saknar honom fruktansvärt mycket redan! Men skönt för honom och umgås med sina vänner i Stockholm undertiden jag är här ändå så.

Resten får jag ta och berätta imorgon om 😉

~ av micorazoon på 30 januari 2012.

Kommentera

 
