Denna gång fick jag hälsa på ist…

Känns att skulle nästan skriva hela tiden och uppdatera er, men sen orkar jag inte hålla på och skriva med mobilen hela tiden :/ Det händer väl hela tiden något här.. nästan och om inte annat så i min hjärna i alla fall 😉

Har inte skrivit och berättat det, men gör det nu i alla fall. I fredags så väntade jag och Abdu på besök från min fina Charlotte. Vem hon är? Hon jobbade som kurator på barnreumatologen avdelning 50 som vi hette från början 🙂

Haft henne sen jag var 5 år gammal och hon jobbar som kurator fortfarande men på BUS. Alltså med barn och ungdomar. Hon är en av dom som jag ännu idag har kontakt med och vi träffas alltid jag kommer till Lund 🙂

Jag kan fortfarande idag vända mig till henne om det är något jag undrar. Men i alla fall, hon skulle komma i fredags och hälsa på. Meningen var att hon skulle träffa Abdu för första gången 🙂 Men hon dök aldrig upp, vilket har aldrig hänt!! Kunde lista ut att något måste ha hänt för annars kommer hon alltid när hon säger att hon kommer.

Men inget mer med det. Söndag kväll så kommer hon helt plötsligt in. Då hade hon ramlat omkull med sin cykel, då på fredagen och skadat sin vänstra axel och den var av. Hade tagit henne flera timmar med alla undersökningar. Sen hade dom skickat hem henne efter mycket om och men, för dom kunde ändå inte tydligen operera henne förrän på måndag. Söndag kväll kom hon tillbaka till sjukan och skulle läggas in och då får hon veta att hon ligger på samma avdelning som jag och rummet bredvid 🙂

Hon hade haft så ont att hon hade haft svårt och kontakta mig. Måndags opererades hon och fick axelprotes och sen flyttade dom henne till en annan avdelning 😦

Inte konstigt att hon inte dök upp då på fredagen. Hon tyckte det var sååå tråkigt för hon hade sett fram emot att träffa Abdu. Men det kommer fler gånger 😉 Var och hälsade på hos Charlotte en sväng igår, var och köpte henne en tidning, så hon har något att göra.

Så denna gång kunde jag komma och hälsa på och göra henne sällskap 😉 Annars är det ju alltid tvärtom.

~ av micorazoon på 31 januari 2012.

Kommentera

 
