Prat om bl.a. avd 50..

Det var första gången jag kunde sitta en stund var igår när jag var och hälsade på Charlotte i en annan avdelning.

Men avdelningen ligger på samma plan, så sköterskorna körde mig dit och vi bestämde sen en tid när dom skulle komma och hämta mig igen. Kände i höften en hel del och satt bara i en halvtimme!

Men som vi snackade! 🙂 Om allt och inget, men mest om tiden då jag låg på barnreumatologen och då jag var liten. Låg på barnreumaten avd 50 från 1983 och låg där tills dom byggde BUS. BUS- barn och ungdomssjukhuset och minns inte när det byggdes färdigt, tror det var 2001 det blev färdigt.

Så låg på barnreumaten tills dess, som många andra med. Fast då hette inte det avd 50 mer, dom bytte namn hela tiden kändes det som. Men för mig och många andra så heter det alltid avd 50 🙂 Många underbara minnen från den tiden och det är mycket jag ska berätta till er om, men det kommer allt eftersom.

Men kom ihåg att om det är något ni undrar så fråga på. Vad som helst och om det är något om ledgångsreumatism eller något annat. Ska svara på alla frågor så gott jag kan isåfall. Någon som kanske har ett barn som har JIA tex och nyss fått det? Har syskon, kusin, vänner som har det.. vad som.

~ av micorazoon på 31 januari 2012.

Kommentera

 
