Gick ännu längre..

Undertiden Wenche var här igår så kom även Linda och tränade med mig igen. Då började vi med att stiga upp och gå lite. Tog upp det där med att varje gång jag går så gör det så jävla ont!

Sa att om jag går eller trampar med benet vanligt så gör det inte alls lika ont. Men om jag går och ska tänka på att foten är helt rak, då får jag fruktansvärt ont. Då fick hon ta och rulla upp byxbenen för att se hur det såg ut.

Det är ju att min fotled är sned men hälen är rak för den har dom opererat och rätat ut för flera år sen. Eller Urban opererade, självklart 😉 Men framdelen av foten är som lite sned. Svårt och förklara. Linda rullade upp byxbenen för att se hur jag trampar med foten, om den är rak eller vad.

Och hon sa att bakifrån är benet rakt och hälen är som den ska, men inte som framtill. Då var det ok att jag går på det sättet som det känns bäst för mig. När jag gick som ”vanligt” så kändes det bättre och lättare. Samt att det gjorde mindre ont, vilket var himla skönt.

Gick ungefär 40 meter och det är riktigt bra! 😀 När jag sen la mig så böjde och sträckte vi höften, knäna igen och tog åt sidan med. Man går igenom samma sak med högra benet med.

~ av micorazoon på 03 februari 2012.

Kommentera

 
