Klant skalle på röntgen…

När jag låg i Lund efter operationen så ca en vecka efter så var jag på röntgen. Dom skulle ta röntgen bild på vänster axeln och vänster fotleden. Dom på röntgen vet alltid vad man får göra för rörelse bla när man blivit opererad.

Dom har alltid varit riktigt duktiga på, men denna gång fick jag en ordentlig klantskalle! Man får ju inte korsa benen när man har höftproteser. Men jag har alltid fått göra alla rörelser jag kan så länge det känns bra.

Men efter en ny operation så ska man inte göra det på ett tag. När jag låg och skulle bli röntgad så vred han madrassen så att min nyopererade höft korsades. Sa ifrån att får inte göra den rörelsen, men sen så vred han igen och samma sak igen. Sen höll han på vrida och ha benet så att korsade benen i alla fall ca 6 gånger och sa ifrån 3 gånger.

Det var som att jag pratade för en vägg och någon som sket i det. För sa att får inte göra dom rörelsen och det gör ont. Så när jag kom tillbaka till avdelningen så började jag gråta för hade SÅ jävla ont i höften!!!

Var så jävla arg med och berättade vad som hade hänt. Hade helt sjukt kraftiga smärtor så läkaren fick komma och kolla till och höja smärtstillande 😥
Hade svårt och gå och röra på mig efter röntgen och det höll i länge. Fick ta röntgen på höften och kolla att det inte hade hänt något.

Som tur var så såg det bra ut, var säkert musklerna och allt annat som tyckte illa om det för hade så sjukt ont! Bakslag blev det med träningen med, men försökte vara uppe och träna ändå. Grät hela tiden för hade så ont, hade mer ont än efter operationen!! 😥

~ av micorazoon på 03 mars 2012.

Kommentera

 
