Längsta dagar i mitt liv!!!

När jag kom in till ortopeden i Linköping och såg hur gammalt det var kände jag att vart fan har jag hamnat!?! Sköterskan som tog emot mig var jätte trevlig. Sen ser jag att hamnar i en 4 pers sal!! fy fan!!

Då började mitt livs längsta dagar och hemskaste tid och oj oj så många minus dom får av mig! Ok, hygien är jätte viktigt och speciellt på sjukhus och när det handlar operationer, sår m.m. Sköterskorna och alla inom vård på tex en avdelning som ortopeden så är det viktigt som fan när det gäller hygienen!!

Dom ska sprita händerna när dom kommer och går. Sprita händerna när dom går från patient till patient, dom ska ha handskar.. beroende vad dom gör. Dom ska byta handskar när dom går till nästa patient, likadant med förkläden!

Om man tappar något på golven och man tar upp det och man har handskar, då byter man handskar för då är dom inte rena mer. Man spritar tex toa stol då tar man inte först sittsen och sen handtagen och ringklockan!! Man rengör ringklockan, armstödet och sen toa stolen!

Ortopeden i Linköping så gjorde dom allt fel gällande hygienen!! Jag fick säga till dom varje gång att byt handskar, sprita händerna osv osv. I Lund på ortopeden var jag ligger är dom jätte noga med hygienen och spritar mycket och byter handskar och förkläden och allt annat med.

Skulle inte vela bli opererad och ligga i ortopeden här i Linköping. Snacka vilka stora risker till infektioner!! Jag låg i 6 dagar eller 5 dagar på ortopeden här och inte en enda gång kom det sjukgymnast heller. Ingen hade tid och träna så fick sitta och ligga dom 6 dagarna. Fick tjata i 5 dagar på att få duscha!!!!!!!

Det var långa och tråkiga dagar!! Sen så det tråkiga och konstiga var att ingen kom och hälsade på heller. Eller en kompis var och hälsade på och det var kul och träffas och min älskling, men inga fler. Men då vet man det.
I Lund så har jag folk som hälsar på hela tiden, vilket jag gillar och tiden går fortare.

Dom flyttade mig från ortopeden till kvinnokliniken med. Där var jag en natt som tur var. Träffade även snabbt en ortoped som var tvungen och kolla att det var ok att skulle få komma hem. Sa till han ”dig känner jag igen” men hade ingen aning om varför. Funderade länge på det och kom på sen att han har varit med serien ”sjukhuset” 🙂 Trevlig var han i alla fall.

När jag åker på återbesök till Lund så kommer jag berätta till Urban om ortopeden i Linköping. Vill inte hamna där igen * knack knack knack*.

~ av micorazoon på 03 mars 2012.

Kommentera

 
