Trevligt att åka med någon som man kände..

Efter ca en vecka efter händelsen på röntgen så skulle jag ha egentligen fått åka hem. Men smärtorna var för kraftiga så det gick inte och avdelningen hade inte plats för mig mer.

Så dom fick flytta mig till Linköping istället, vilket jag inte gillade för fem öre! Efter att hade legat 2 veckor i Lund så flyttade dom mig. Ambulansen kom och hämtade mig och körde till Sturup flygplatsen i Malmö. Där väntade ambulansflygplanet på mig.

Flyget till Linköping tog ca en timme och när vi landade till Linköping så väntade ambulansen på mig. Dom körde mig sen till ortopeden i Linköping.

Sjuksköterskan eller narkossköterskan som jobbar på ambulansen i Lund och som åkte med mig. När dom hämtade mig från avdelningen så kände hon igen mig 🙂 Hon hade berättat om mig till sina kolleger som var med och hämtade mig. Hon hade berättat bla hur många operationer jag gått igenom osv. Så hon frågade mig att hur många operationer har du gått igenom nu?

Jag svarar att nu var det 28:e operation som jag gick igenom. Hon skrattade och sa då till sina partner att vad var det jag sa! Vi hade det riktigt trevligt. Varför hon visste mycket väl vem jag var är för hon har varit min narkossköterska flera gånger 🙂 Hon var så glad när hon hade fått höra att hon skulle träffa mig och att det var hon som fick åka med mig. Var glad att det var hon och vi babblade om allt på vägen till Sturup.

~ av micorazoon på 03 mars 2012.

Kommentera

 
