Mobbning

Känner verkligen starkt av att ha läst artikeln på Aftonbladet om pojken som blev mobbad och han tog sitt liv och han var 13 år!!! Det hemska är att skolan tex har inte gjort något för att stoppa det!

Jag blev själv mobbad i skolan från klass 3 till åttonde klass. Varför blev jag mobbad? För min reumatism och just för att orkade inte lika mycket som alla andra och det var tjejerna som mobbade. Killarna var jag bra vän med. Vad gjorde man för att stoppa det? Skulle säga, inte ett skit!! Dom ringde till föräldrarna och vad sa tjejernas föräldrar? ”Mitt/mina barn mobbar inte”.

Det var EN lärare som reagerade rejält och gick då i 6:an och han såg och hörde det pga det hände under lektionen. Han tog då en och en ut från klassen och snackade med dom, dock inte alla men ”huvudbossen/ledarna.” Minns den lektionen SÅ tydligt och minns hur tjej efter tjej kom in och hur dom grät. Vet fortfarande inte idag vad läraren sa, men en av tjejerna gick förbi mig och sa ”tro inte att det här slutar här”.

Men inget hände och varje dag var det jobbigt och gå till skolan, ville vara hemma istället. Då den tiden var jag blyg, bakåtdragen, tyst osv. Helt tvärtom vad jag är idag. Men det tog väldigt väldigt många år innan jag vågade vara bland folk i skolan tex. Men tackar enormt mycket min familj, mina bröder, mina vänner.. killarna som fanns där för mig alltid! 😊 Ni betyder enormt mycket för mig! ❤️

Hur mobbningen tog slut? Säger TACK!! till en kille som flyttade från södra Sverige och var en ”hårding”.. eller såg ut som det i alla fall och dom flesta var rädd för honom av någon anledning. Men jag var inte det och en dag så såg han allt och han stod upp för mig!! För ”lilla” mig.. blir berörd av det än idag. Han blev så så arg att han ställde ”ledaren” mot väggen och sa ena med det andra. Från det dagen blev han en kompis och från den dagen tog mobbningen slut!! 😊

Efter ca 6 års mobbning så var det en underbar person som såg till att det tog slut. Har i ex antal år tackat honom för det 😊

~ av micorazoon på 15 november 2014.

Kommentera

 
