Inte högre än Uppsala…

Fortsättning från förra inlägget jag skrev.

Som sagt ibland träffades vi ”bara” helgen och ibland ca 10 dagar, som sagt Micke jobbar skift. Gissa hur förväntansfull och glad jag var alltid, speciellt när honey skulle vara ledig i 10 dagar!!!!?!??!!? 😃😃 Tänk att få umgås med sin älskling såpass ”många” dagar 😊

Men dagarna går så fort då vi träffas och vi båda inser att om ett par dagar så måste vi säga hejdå igen. Utan att ingen av oss vet när vi kan ses igen. Jag var så emot att flytta till umeå, för ville inte bo så ”norr”. Menar då att kunde flytta till nästan vart som så länge det inte var ovanför Uppsala. Varför ville jag inte flytta??

Vet eller rättare sagt hört mycket negativa saker om sjukvården och den biten är enormt viktig för mig! Samt att har legat inlagd i Umeå en gång ca 4 dagar och fy fan vilken avdelning.. och personalen var hemska, menar allvar! Vännerna som var och hälsade på kan intyga det rejält. Ryser bara jag tänker på det! Det andra, var rädd att skulle bli sämre i mina leder, min kropp för det är kallare, speciellt vintrarna och det blåser kallt. Kunde sluta med en del mediciner när jag flyttade till Linköping pga att klimatet är helt annat + att det är varmare, så orolig och ”rädd” att bli sämre helt enkelt.

Älsklingen kollade och vi hoppades att han skulle få jobb inom samma företag men i Stockholm. Han sökte efter en ny lägenhet samtidigt eller kollade från Umeå med, för hans lägenhet var det ex antal trappor, vilket gjorde att kunde inte vara där. (mer om det berättar jag senare i ett annat inlägg) 😊

Mer om vad som hände sen får ni läsa mer om i ev nästa inlägg 😉
Fortsättning följer….

Xoxo

~ av micorazoon på 18 november 2014.

Kommentera

 
